Frequently Asked Question
Zdalne podłączenie do komputera służbowego
Przygotowanie
Wymogiem formalnym jest złożenie wniosku o dostęp do pulpitu zdalnego - druk nr 5/DIN - https://studentwat.sharepoint.com/sites/wat-pracownik/SitePages/Procedury-i-wnioski-Dzia%C5%82u-Informatyki.aspx
Niezbędny również jest dostęp do sieci VPN (w przypadku braku, na jednym wniosku proszę uwzględnić VPN i dostęp do pulpitu zdalnego).
Do połączenia z komputerem konieczna jest znajomość jego nazwy.
Przykładowe sposoby ustalenia nazwy komputera:
1) Poprzez „Mój komputer”:
- Kliknąć prawym przyciskiem myszy na ikonie „Ten komputer”/”Mój komputer”:
- Wybrać „Właściwości”.
- Odczytać nazwę komputera (Pełna nazwa komputera). Zanotować ją sobie na kartce/w pliku notatnika:
2) Poprzez ustawienia systemowe Windows 10:
- Kliknąć prawym przyciskiem myszy na przycisku Start w Windowsie (logo na dole po lewej stronie ekranu startowego):
- Wybrać z listy „System”.
- Do nazwy należy później dopisać .wat.edu.pl
3) Polecenie Hostname:
- Kliknąć prawym przyciskiem myszy na przycisku Start w Windowsie:
- Wpisać cmd i nacisnąć Enter.
- W okienku, które się pojawi wpisać: hostname i nacisnąć Enter:
- Pojawi się nazwa, do której później należy dopisać .wat.edu.pl
Podłączenie do komputera
1) Połączyć się z siecią akademicką – szczegółowe kroki opisuje instrukcja usługi VPN: https://pomoc.wat.edu.pl/kb/faq.php?cid=3
2) Przycisk Start w Windowsie.
3) Wpisać: Podłączanie pulpitu zdalnego – i kliknąć.
4) W polu komputer wpisać nazwę swojego komputera – z akapitu Przygotowanie.
5) Wpisać login i hasło, którymi normalnie logujemy się do swojego komputera na WAT.
W razie problemów z certyfikatem, należy wykonać kroki według instrukcji:
https://studentwat.sharepoint.com/sites/wat-pracownik/itiredakcja/Dostep-zdalny/Win10-instal-cert.pdf