Frequently Asked Question
Połączenie do akademickiej sieci VPN odbywa się za pośrednictwem klienta aplikacji GlobalProtect. Należy go pobrać ze strony https://gp.wat.edu.p, logując się kontem akademickim.
Osoby, które do tej pory nie ustawiły drugiego kroku autoryzacji muszą to zrobić przed zalogowaniem (https://aka.ms/mfasetup). Ten krok jest wymagany do zalogowania do portalu VPN.
W portalu są dostępne wersje klienta dla systemu Windows (polecamy wersję 64 bit) i MacOS. Po paczkę dla systemów z rodziny Linux ze środowiskiem graficznym proszę się zgłosić bezpośrednio do zespółu ds. cyberbezpieczeństwa (cyber@wat.edu.pl).
Instalatory dla urządzeń mobilnych są dostępne w sklepie Google/AppStore.
Instalacja jest relatywnie prosta i wymaga jedynie przechodzenia przez kolejne kroki, klikając "dalej".
Zainstalowany klient jest widoczny w pasku systemu Windows w prawym dolnym rogu:
Aby się połączyć wystarczy kliknąć ikonę klienta, w pasku adresu portalu wpisać "gp.wat.edu.pl" i wybrać Connect:
Wyświetli się okno logowania, gdzie logujemy się tym samym, akademickim kontem (Proszę mieć na uwadze fakt, że okno nie zawsze pojawia się na pierwszym planie i wymagane jest zminimalizowanie pozostałych aplikacji, żeby do niego dotrzeć.):
Po kilkunastu sekundach klient powinien się połączyć do sieci VPN, w zależności od miejsca komunikat będzie informował o poprawnym połączeniu z wewnątrz sieci akademickiej:
lub z zewnątrz: